Directeur Farsi Khudabux van Baitali heeft in gesprek met Radio ABC aangegeven dat het bedrijf een law-abiding onderneming is en zich zal neerleggen bij de uitspraak van de rechter in de zaak rond de rehabilitatie van de Van ’t Hogerhuysstraat, hoewel het niet eens is met het vonnis. Volgens Khudabux zal Baitali gebruikmaken van de mogelijkheden die het rechtssysteem biedt. Het juridisch team buigt zich momenteel nog over de uitspraak en de eventuele vervolgstappen.
Baitali zal de uitvoering van het project niet in de weg staan en heeft dat volgens Khudabux ook nooit gedaan. Hij stelde dat het bedrijf al vanaf april dit jaar duidelijk aan de overheid heeft aangegeven geen bezwaar te hebben tegen de uitvoering van het project door Kuldipsingh. Ook zou Baitali nooit hebben geclaimd dat het werk aan het bedrijf moest worden gegund.
De rechtszaak draaide volgens Khudabux om de onterechte diskwalificatie van het bedrijf. Hij gaf aan dat de rechter zich daar in deze uitspraak nog niet over heeft uitgesproken, maar de kwestie heeft verwezen naar een bodemgeschil. Volgens hem is het laatste woord hierover nog niet gezegd en zal de diskwalificatie nog worden aangevochten.
Khudabux benadrukte dat een diskwalificatie kan leiden tot reputatieschade voor het bedrijf en mogelijk kan worden gebruikt tegen Baitali bij toekomstige projecten die worden gefinancierd door de Inter-Amerikaanse Ontwikkelingsbank (IDB). Hij stelde dat het bedrijf daar niet mee kan leven, zeker niet als de diskwalificatie onterecht blijkt te zijn.
Intussen is het contract tussen Kuldipsingh en de Staat al getekend voor de uitvoering van het project. Khudabux zegt blij te zijn dat de rehabilitatie van de weg nu kan plaatsvinden. Hij merkte op dat het lange tijd leek alsof Baitali verantwoordelijk was voor de vertraging en vroeg zich af wiens schuld het vanaf nu zal zijn.
Daarnaast uitte hij kritiek op wat hij omschreef als de selectieve houding van het ministerie. Hij stelde dat het ministerie na een eerder vonnis zes maanden heeft gewacht met uitvoering omdat het niet eens was met de uitspraak, terwijl in een ander geval een vonnis volgens hem binnen 24 uur werd uitgevoerd wanneer dat beter uitkwam.
Tot slot benadrukte de directeur dat Baitali al zestig jaar samenwerkt met het ministerie en dat die werkrelatie blijft bestaan. Hij gaf aan dat het bedrijf niet alleen in Suriname actief is, maar ook in het buitenland opereert.

