Minister Stephen Tsang heeft de noodzaak voor een tweede brug over de Surinamerivier benadrukt. Volgens hem heeft de Wijdenboschbrug haar nut ruimschoots bewezen en is zij inmiddels zelfs een last geworden door de toenemende verkeersdrukte en files.
Toen de brug destijds werd gebouwd, werd volgens de minister gesteld dat deze niet nodig was. Daarbij werden onder meer uitspraken gedaan zoals: “We gaan brood met brug eten et cetera”. Uiteindelijk is de brug er toch gebouwd en volgens Tsang kunnen we inmiddels niet meer zonder.
Met het oog op de verwachte ontwikkelingen in de olie- en gassector stelt de minister dat de bouw van een tweede brug meer dan noodzakelijk is. Hij verwacht een aanzienlijke toename van het verkeer en benadrukt dat een extra brug essentieel is voor de verdere ontwikkeling van het district Commewijne.
De minister deed deze uitspraken tijdens de persconferentie van de Raad van Ministers op woensdag 24 juni 2026.
